inatt x 2

och nu; huvudbonader jag tycker om



1. en silvrig glittrig liten hatt med en fjäder. bilden gör den verkligen inte rättvis men jag håller den i vilket fall som helst väldigt kär. den har följt med på mycket äventyr sedan den inhandlades (runt mars månad) - siesta, ockupationsfestival, äventyr i köpenhamn... hana har en likadan fast svartglittrig, det är ett litet vänskapsbevis. funderar på att köpa en guldig också, men den är inte lika fin.


2. stor prickig fin rosett helt enkelt.


3. en fluffig grej med blommor. inte använt för att jag inte riktigt vet hur jag ska ställa mig inför denna lilla hatt eller vad det är. men jag tror att jag gillar den, det tror jag.

det var väl det. kan alltid uppdatera er med sjukligt intressant fakta såsom att jag sitter och lyssnar på nine inch nails och har sett på spice world, den där 90-talsfilmen om spice girls, och fascinerats över dessa underbara 90-talsskor och över hur snygg geri är. nattens soundtrack är väl flobots - handlebars, en låt om en kille som bland annat kan plocka sönder en fjärrkontroll och nästan sätta ihop den igen. han kan dessutom cykla utan händer.
själv kan jag inte cykla alls. borde fota mina knän som är beklädda i två fashionabla köttsår, orsakade av en cykeltur till fabian, men tror inte jag vill det. har dessutom brutit båda handlederna på cykeläventyr. har just kommit över min värsta cykelångest, cyklade inte på närmre två år på grund av att jag ville dö varje gång jag satte mig på en cykel. nog om cyklar och hattar, jag ska ut och ta en cigarett.

xoxo,
märta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0